piątek, 23 grudnia 2011

miodownik podlaski na święta

Przepis znalazłam w tamtym roku na blogu whiteplate.blogspot.com/, niestety z jakichś przyczyn nie mogę odnaleźć tego posta i musicie uwierzyć mi na słowo. Miodownik zrobiłam pierwszy raz w zeszłe Święta i od tej pory nie wyobrażam sobie innego śniadania świątecznego niż plasterek miodownika z masłem lub powidłami śliwkowymi :)

/na podst. przepisu z książki: Kuchnia kresowa z Podlasia, A.E. Stawska/

miodownik podlaski:
50 dag mąki (4 szklanki)
20 dag cukru (szklanka)
30 dag miodu (8 łyżek)
1 szklanka śmietany
3 jajka
1 łyżka przyprawy do pierników
2 łyżeczki proszku do pieczenia
 

keksówka 30cm 

Najpierw ucieramy żółtka z cukrem, następnie dodajemy podgrzany miód, przyprawy, śmietanę oraz mąkę i proszek do pieczenia. Wszystko razem dokładnie mieszamy (będzie gęste).
Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę i delikatnie mieszamy z masą.
Do wysmarowanej masłem formy przełożyć masę i wstawić do nagrzanego piekarnika do 180C i piec ok. 1 godziny (sprawdzić patyczkiem, jeśli jest suchy,ciasto jest gotowe). Wystudzić w formie, a następnie zawinąć w folię aluminiową i odstawić do następnego dnia.
Jak wspomniałam, ja najbardziej lubię kromki miodownika z masłem lub powidłami, ale sam jest również bardzo smaczny :)

Wesołych Świąt! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz