sobota, 28 stycznia 2012

cytrynowe nóżki

Danie było inspirowane jednym z przepisów Nigelli Lawson z książki "Kuchnia. Przepisy z serca domu", a mianowicie był to kurczak z greckim sosem ziołowym. Przygotowałam tę potrawę jakiś czas temu. Była smaczna, ale jak to ja, postanowiłam ją przerobić na coś szybkiego i dobrego. Z oryginalnego przepisu została cytryna, za to dodałam czosnek, który lubię.
Ostatnio wypróbowałam także skrzydełka w tym samym wydaniu, ale o tym w samym przepisie.
Danie w sam raz dla tych, którzy cenią sobie domowe obiadki, ale nie mają czasu na długie gotowanie.


cytrynowe nóżki:
8 nóżek (tyle wchodzi na jedną blachę do pieczenia)
2 cytryny
8-10 ząbków czosnku
sól, pieprz
oliwa


Nóżki umyć, a po przeschnięciu natrzeć solą zmieszaną z wyciśniętym czosnkiem. Przekładać je do pojemnika, który będzie można przykryć lub zamknąć. Kiedy już wszystkie nóżki są natarte solą i czosnkiem, wycisnąć na nie sok z 2 cytryn i dodać odrobinę oliwy, przykryć pojemnik i wstrząsnąć aby sok dobrze się rozprowadził. Odstawić do lodówki na około 30 minut.
W tym czasie nagrzać piekarnik do ok. 200 stopni. Blachę do pieczenia wyłożyć folią aluminiową i układać na niej nóżki skóra do góry. Przed wstawieniem do piekarnika nóżki należy jeszcze odrobinę skropić oliwą, posypać solą i dużą ilością pieprzu.
Piec około 45 minut.


Tak jak wspomniałam, można tez w ten sam sposób przyrządzić skrzydełka. Jedyna różnica polega na tym, że przez pierwsze 20 min pieczenia przykrywam skrzydełka folią aluminiową, żeby nie oddały całej wody podczas pieczenia i były soczyste i chrupiące. Po 20 minutach folię należy ściągnąć i piec dalej, aż skrzydełka będą rumiane i chrupiące (około 20-30 minut).



Kurczak i spółka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz